Activiteitenkalender

Opening van het seizoen

September

Om het nieuwe Scoutingseizoen op een leuke manier te starten, houden we elk jaar een gezamenlijke opening van het seizoen. Tijdens deze dag zijn leden van alle speltakken welkom om samen met hun ouders leuke activiteiten te doen op het scoutingterrein. Als afsluiting van de dag wordt een barbeque georganiseerd.

Roei-, zeil- en wrikwedstrijden (RZW)

September

Aan het begin van het nieuwe Scoutingseizoen worden er jaarlijks verschillende wedstrijden georganiseerd door de Scouting Nederland Admiraliteit. Tijdens de RZW gaan onze waterspeltakken de strijd aan met andere scoutinggroepen om medailles en bekers te verdienen. Tijdens dit weekend worden er zeilwedstrijden gehouden op de Nieuwe Meer en wrik- en roeiwedstrijden op de Bosbaan in het Amsterdamse Bos.

Herfstdropping

Oktober

Op de vrijdagavond vóór de herfstvakantie houden we elk jaar de ‘Herfstdropping’. De kinderen worden ergens in de omgeving gedropt en moeten de weg naar huis weer zien te vinden. De tocht heeft elk jaar een spannend thema. Onderweg naar het clubhuis komen ze vele Scoutingposten tegen waar ze leuke activiteiten kunnen uitvoeren of een lekkere versnapering krijgen.

Speculaasactie

November

Sinterklaas staat weer voor de deur, tijd om speculaas te verkopen! In November zullen de speltakken, verkleed als echte zwarte pieten, langs de deuren gaan om speculaaspoppen te verkopen. Met het opgehaalde geld kunnen weer nieuwe spelmaterialen aangeschaft worden.

Houthakweekenden

Januari/Februari

In de wintermaanden gaan de Scouts, Explorers en oud-Scouts erop uit om hout te hakken voor de club. Op deze weekenden wordt hard gewerkt, maar we maken er ook altijd wel een feestje van. Naast het hakken en zagen gaan we meestal ook nog gezellig naar het zwembad, houden we een filmavond en doen we spellen op het clubgebouw.

Boerenkoolfeest

Februari

Om de verjaardag van Lord Baden Powell (de meneer die Scouting heeft bedacht) te vieren, houden we elk jaar in februari het Boerenkoolfeest. Tijdens deze dag zullen de speltakken gezamenlijk een activiteit gaan uitvoeren en daarna boerenkool met worst gaan eten. In de avond wordt er een feestavond georganiseerd waar ook alle vriendjes en vriendinnetjes welkom zijn.

NL Doet

Maart

Net als voorgaande jaren doet Scouting ’63 weer mee aan NL Doet van het Oranje fonds. Op deze dag zijn er allemaal verschillende klussen te doen waar ouders en vrijwilligers zich voor in kunnen schrijven. Denk aan klussen, schilderwerk, groen onderhoud en schoonmaakwerk. We willen ons gebouw en het terrein blijven verbeteren om voor de kinderen de opkomsten nog beter en aantrekkelijker te maken dan ze nu al zijn. We maken er natuurlijk niet alleen een nuttige maar zeker ook gezellige dag van.

Regionale Scouting Wedstrijden (RSW)

April

De RSW wordt georganiseerd door de scoutingregio Hollands Midden en vindt plaats op het scouting labelterrein ‘het Naaldenveld’ in Bentveld. Doel van de RSW is dat er tijdens het weekend samen met andere scoutinggroepen uit de regio, door middel van een aantal spellen en wedstrijden, wordt gestreden om een plaats bij de Landelijke Scouting Wedstrijden. Gelukkig is het niet alleen een wedstrijd, tijdens de RSW beleef je met je patrouille en andere alle andere Scouts een fantastisch weekend.

Kaagcup

Hemelvaart (Mei)

Elk Hemelvaartsweekend strijden bijna 300 zeilboten tegen elkaar om de Kaagcup. De Dolfijnen, Zeeverkenners, Wilde Vaart en Loodsen van Scouting ’63 zullen het weekend op het Kaageiland doorbrengen en strijden om de felbegeerde bekers tijdens de zeilwedstrijden.

Admiralencup

Pinksteren (Mei/Juni)

Tijdens Pinksteren komen ongeveer 300 waterscouts bij elkaar in Uithoorn om deel te nemen aan de Admiralencup. Ook Scouting ’63 doet mee aan deze roeiwedstrijden. De zeeverkenners varen een route van 35 km en de Wilde Vaart en Loodsen varen 70 km.

Polderrace

Juni

Scouting ’63, Nut en Vermaak en het Oranje Comité organiseren elk jaar de polderrace tijdens de Feestweek in Leimuiden. Ben je sportief, stoer en niet bang om een beetje vies te worden? Dan is de Polderrace zeker wat voor jou!

Zomerkampen

Juli/Augustus

Tijd voor de zomerkampen! Het zomerkamp is voor elke speltak het hoogtepunt van het jaar. Afhankelijk van de leeftijd van de speltak, zullen de kinderen een weekend of een week lang op kamp gaan. Tijdens het kamp worden er leuke activiteiten georganiseerd rondom een specifiek kampthema. Elk jaar is het thema anders en worden er nog leukere activiteiten georganiseerd. Standaard terugkomende activiteiten zijn de kampdoop, kampvuuravonden en de bonte avond. Kortom, het zomerkamp wil je niet missen!