Scouting ’63 heeft in de zomer, in samenwerking met Stichting Fonds Alphen en omstreken en J. de Groot BV Elektrotechniek & Beveiliging uit Zoeterwoude zonnepanelen geïnstalleerd.

Er zijn 18 panelen geplaatst op de botenloods, goed voor een jaaropbrengst van ca. 5.500 kWh.

Met deze zonnepanelen worden de verlichting van het clubgebouw en de botenloods, de keuken en alle apparatuur van elektriciteit voorzien. Een investering waar de vereniging nog jarenlang zijn vruchten van plukt!

Stichting Fonds Alphen en omstreken verleent financiële steun aan concrete, benoembare projecten in de regio Alphen aan den Rijn, die ten goede komen aan de lokale samenleving op het gebied van kunst, cultuur, sport & recreatie, natuur & milieu, sociaal-maatschappelijk/ideëel en educatie.

Scouting ’63 staat midden in de gemeente en is een aanwinst voor de lokale samenleving.

Behalve dat er zonnestroom op wordt opgewekt, wordt er ook minder energie verbruikt. De binnenverlichting is vervangen door LED verlichting, en daarmee is Scouting ’63 helemaal klaar voor de toekomst!

De penningmeester Mart van der Meer:

“We hadden deze investering al enige tijd op onze verlanglijst staan, maar het gaat toch om een aanzienlijk bedrag, dus er was wel wat tijd nodig om deze knoop door te hakken. Door de bijdrage van het Fonds Alphen is dit voor ons mogelijk gemaakt en kunnen we weer vooruit!”

Mocht je geïnteresseerd zijn in Scouting ’63 dan ben je altijd welkom op de Kerklaan 102 te Leimuiden!