Hieronder hebben we een kleine handleiding gemaakt om op de server te spelen. Als je al een Java versie van Minecraft hebt, mag je meteen door naar stap 5. Anders begin je gewoon netjes bij stap 1. Als je er niet uit komt, vraag dan je ouders of leiding of ze je een handje willen helpen.

Stap 1: Ga naar https://tlauncher.org/en/, klik op de download TL knop en kies je besturingssysteem

Stap 2: Voer de TLauncher Installer uit en klik een aantal keer op Doorgaan en tot slot op Vervolledigen

Stap 3: Start TLauncher op, voer linksonder je naam in en kies Install

Stap 4: Als de installatie klaar is kies je voor Enter the game, dan start Minecraft op

Stap 5: Ga naar Multiplayer en kies Add Server. Voer onder server name een leuke naam in en bij Server Address mc.scouting63.nl

Stap 6: Klink op Done. Als je alles goed ingevuld hebt zie je nu de Scoutcraft ’63 server in de lijst staan. Dubbelklik op de server om er in te gaan.

Stap 7: Als je voor het eerst inlogt moet je eerst registreren op de server, hiermee bescherm je je account! Druk op T om de chat te openen en type /register wachtwoord (vervang wachtwoord door je eigen wachtwoord).

Stap 8: Als je geregistreerd bent moet je nog inloggen. Dit moet elke keer als je de server betreed. Druk hiervoor weer op T om de chat te openen en type /login wachtwoord

Stap 9: Dat was het. Veel plezier op onze server!