Opdracht 1: pionieren
Samenwerken: max 2 pers.

Hallo Scouts,
Jullie taak voor deze week is het maken van een kampkeuken. Dit is een constructie waar je aan kunt eten, koken of bijvoorbeeld kaarten. Het bestaat uit twee driepoten met daartussen twee balken voor het tafelblad en optioneel nog twee balken waar je op kan zitten (bij gebrek aan een bankje).
Meestal nemen we gewoon scouting-klaptafels mee op kamp, maar soms vinden we het nog wel leuk om zelf keukens te maken van pionier-palen.
Nu zou het kunnen dat je, voor wat voor reden dan ook, thuis geen pionier-palen of touw hebt liggen. Stel dat dit het geval is, dan moet je improviseren. Je zou bijvoorbeeld de keuken kunnen maken met potloden, satéstokjes of takjes die je in de tuin hebt gevonden. Voor de touwen kan je een klein klosje touw of elastiekjes gebruiken. Als je bouwwerk klaar is kan je de knopen zelfs vastlijmen voor extra stevigheid! Tot slot kan je het tafelblad maken van een stukje karton, plastic of papier.
Als je keuken af is, maak er dan een foto van, waarop je zelf ook te herkennen bent. Dan weten we zeker dat jij hem gemaakt hebt. We zien de creaties graag tegemoet op scouts@scouting63.nl.
Groetjes,
De Scoutsleiding