Een aantal weken geleden zijn ook de zeeverkenners op kamp geweest. Dit jaar zijn we met de boten naar de Vinkeveense plassen geweest!

Ons kampthema was ‘De Vikingen van Vinkeveen’. De eerste dag en nacht regende het erg hard, maar gelukkig werd dat gecompenseerd met de rest van de week zonnig weer èn heerlijk zeilweer! Hierdoor hebben we veel leuke spellen kunnen doen op het eiland en op de plas.

Ook hebben we viking schilden gemaakt en geverfd. Er zijn veel creatieve schilden gemaakt die het kampterrein gezellig maakten. Ook hebben we een dropping gehad en nachtzeilen. En natuurlijk de 2 daagse tocht. De kinderen moesten hun spullen verzamelen door van eiland naar eiland te varen en daar spelletjes te doen. Zo hebben ze een mooi kampterrein gemaakt en zelf hun avond eten gekookt.

Op de laatste dag, voordat we alles weer gingen afbreken, zijn we met de vletten wezen omslaan. Dat is nog een beste uitdaging om zo een boot zeilend om te krijgen! Alles is verder goed verlopen en iedereen had het naar zijn zin.We hebben een super kamp gehad, met super weer op een super locatie!

Zie hier de foto’s: https://www.facebook.com/media/set?vanity=Scouting63&set=a.3597176990338680